Kikapcsolódás Berlinben

A kettéosztott városból és Kelet-Európa legszomorúbb barakkjából az utóbbi évtizedekben egy különleges, izgalmas nagyvárossá változott Berlin. Pezsgő kulturális és gasztronómiai élet, tömérdek látnivaló, egy élhető nagyváros. Egy hosszú hétvége nem is elég rá. Mi megpróbáltuk!

Berlinről elsőként mindenkinek a fal jut eszébe, mely majd három évtizeden át Európa kettéosztottságának és az elnyomásnak a jelképe volt. Ha valaki járt már a 80-as években Berlinben, és átment keletről nyugatra, talán sosem felejti el a határ közelében lezárt földalatti állomásokat, az NDK-s határőröket, és az útlevélvizsgálat megpróbáltatásait. Ehhez képest a kontraszt döbbenetes, ma Berlin egy jó hangulatú szabad metropolis, rengeteg látnivalóval. Európa második legnagyobb városa.

Berlinbe három fapados légitársaság is jár, a Wizzair és a Ryanair mellett az easy.jet is, ennek megfelelően olcsón lehet odajutni. Ha a hajnali járatokat átugorjuk, akkor is ideális menetrendet lehet összerakni, mi csütörtök reggeli Ryanairrel mentünk, és szombat esti Wizzel jöttük. Így gyakorlatilag a szombat is majdnem teljes értékű nap volt, hiszen este 10 órakor indultunk vissza. Schönefeldre érkeztünk, bejutni a centrumba 30-40 perc, és választhatjuk a S Bahnt, az expressz buszt vagy a szintén expressz vonatot is.

A szállásunk a Park Inn by Radisson az Alexander Platzon. Nemcsak kitűnő helyen van, a múzeumok szigete például alig tízperces sétával elérhető, de ez Berlin legmagasabb szállodája is, és mivel messze kimagaslik a környezetéből, a kilátás pazar. Az árak egy kétszemélyes szoba esetében kicsivel 100 euró felett indulnak, de ez felkúszhat akár a duplájára is, elhelyezkedéstől és a szoba kialakításától függően.

A tér, népszerű nevén csak Alex, egyébként a 19. század elején I. Sándor orosz cár látogatása alkalmából kapta a nevét, és sokáig Kelet-Berlin központja volt. A második világháború végén az épületek nagy része elpusztult, a 60-es években korabeli szocreál stílusban építették újjá a kommunisták. (Természetesen azóta teljesen felújították.) Láthatóan imádták a magas épületeket, a szállodánk akkori nevén a Hotel Stadt Berlin 30 emeletes, és több mint ezer vendégszobája van. De a téren található a város egyik nevezetessége a Világóra is, és nem messze a 368 méter magas tévétorony, melyet még az NDK-s időkben építettek.

Öt múzeum egy szigeten

Na de végül is nem azért jöttünk, hogy csak nosztalgiázzunk, így irány a múzeumok szigete.

(Cikkünk teljes terjedelmében a K&K Magazin júniusi számában jelent meg. Keresse a nagyobb újságosoknál, vagy fizessen elő! Ha kérdése van, írjon nekünk!)